Izolyatsion materiallar ishlab chiqaruvchisi

Ijtimoiy media tahliliga asoslangan mahsulot maydonida raqobat tahlilini qanday o'tkazish kerak

Obro'ni nazorat qilishRaqobat tahliliKommunikatsion strategiya

Asosiy natijalar

Qozog‘iston bozorida brendning Share of Voice aniqlandi
Toifa boʻyicha xabarlarning tonalligi va sadoqat indeksining benchmarklari shakllandi
Targ'ib qilish uchun yangi samarali maydonlar va fikr yetakchilari aniqlandi

Loyiha haqida

Kompaniya issiqlik va ovoz o'tkazmaydigan materiallar ishlab chiqaruvchi xalqaro ishlab chiqaruvchidir.

RQ agency — Digital PRga yoʻnaltirilgan AMDG xalqaro guruhidagi agentlik boʻlib, obroʻ-eʼtibor muhiti bilan ishlashdan tortib digital-fazoda brendni ilgari surish boʻyicha keng qamrovli strategiyani ishlab chiqish va amalga oshirishgacha bo'lgan keng koʻlamli vazifalarni hal qiladi.

Vazifalar

Izolyatsiya qiluvchi materiallarning xalqaro ishlab chiqaruvchisi allaqachon Qozog'iston bozorida taqdim etilgan edi, ammo biznesni kengaytirish va samarali kommunikatsiyalarni o'rnatish uchun brendlar raqobatchilar orasida qanday o'rin egallashini aniqlash va mahsulotning maqsadli auditoriyasini yaxshiroq tushunish kerak edi.

Buning uchun Qozog‘iston bo'yicha umuman va alohida shaharlar bo‘yicha chuqur raqobat tahlilini o‘tkazish va bozor bo'limlarida chuqur tahlil o'tkazish zarur edi.

Bundan tashqari, marketing faoliyati taqvimini shakllantirish uchun talabning mavsumiyligini baholash va hamkorlik uchun faol platformalar va fikr yetakchilarini aniqlash zarur edi.

Va, albatta, ham kommunikatsiya va ham mahsulotning o'zini yaxshilash uchun o'sish nuqtalarini aniqlash muhim edi.

Ijtimoiy tarmoqlar tahlili bunday tadqiqotlar uchun eng samarali vosita bo'lib chiqdi, chunki u bitta interfeysda quyidagilarni yig'ish imkonini berdi:

  • sotsiologik va marketing ma'lumotlari
  • retrospektiv ravishda va real vaqt rejimida.

Yechim

Brend eslatishlari ikki tilda yig’ildi

Raqobat tahlili izolyatsion materiallar ishlab chiqaruvchilarning 12 brendi, hamda, ammo yig’imni qisqartirishi mumkin bo’lgan toifali langar so'zlarisiz muayyan mahsulot pozitsiyalarining eslatishlarini yig’ishdan boshlandi.

Brand Analytics tadqiqotiga ko‘ra, Qozog‘istonda onlayn muloqot uchun nafaqat davlat tili, balki rus tili va boshqa tillar ham keng qo‘llaniladi.

Shu bilan birga, Brand Analytics tizimi o‘nlab jahon tillarini, jumladan, qozoq tilini ham taniydi. Shu sababli, tegishli yig'imni maksimal darajada oshirish uchun kerakli kalit so'zlar ham rus va ham qozoq tillarida turli so'z shakllarida, yozishda oxiri va mumkin bo'lgan foydalanuvchi xatolarini hisobga olgan holda yozildi.

Mavzuni sozlash bosqichida Brand Analytics filtrlari orasida xalqaro brendlarni tadqiq qilish uchun muhim bo'lgan geografiya va til bo'yicha cheklov mavjud.

Monitoringning asosiy mavzusi uchun ma'lumot beruvchi xabarlar sonini ko'paytirish va axborot "shovqinini" kamaytirish uchun "Mamlakat" - Qozog'iston filtridan foydalanildi.

Bundan tashqari, mavzu faqat qozoq tilida semantika bilan biroq ularning geografiyasi yoki mualliflari ko'rsatilmagan manbalarda tegishli eslatmalarni yig'ish uchun geo - "Mamlakat aniqlanmagan" sozlamasi bilan yo'lga qo'yildi.

Xabarlarni arxivda yig'ish muddati — eng to'liq mavsumiy tadqiqot uchun 12 oyni tashkil etdi.

Xabarlar qatori yangilandi

Brend eslatishlari yig’ilgandan so'ng, mavzularni nomuvofiq xabarlardan tozalash kerak edi:

  • spamdan;
  • axborot shovqinidan (prinsipial ravishda o'rganilayotgan brendlar haqida emas);
  • tahlil qilish uchun ma'no tarkibiga ega bo'lmagan boshqa xabarlardan.

Brendlarga oid, ammo tadqiqot uchun ahamiyatli boʻlmagan xabarlarni o’chirish uchun biz Brand Analytics da mavzular boʻyicha filtrlashdan foydalanildi.

Mavzu — bu xabar matni haqida aytilganlar: bir qator voqialar, hodisalar, muammolar, tushunchalar va boshqalar. Mashinali o'qitish algoritmlari yordamida tizim 50 dan ortiq turli mavzularni taniydi: ko'chmas mulk, UKX, IT texnologiyalari, banklar va kreditlar, gadjetlar va texnika, go'zallik, oziq-ovqat, kiyim-kechak va poyabzal, fan, jamoat transporti va boshqalar..

Quyidagi mavzulardagi xabarlar mavzulardan olib tashlandi:

  • sotish e'lonlari,
  • bo'sh ish o'rinlari,
  • jinoyat
  • va hokazo.

Bunday nashrlar olingan statistik ma'lumotlarni buzishi va mintaqadagi muhokama darajasi haqida noto'g'ri tasavvur yaratishi mumkin edi. Misol uchun, bitta do'kondan e'lonning ko'plab repost qilinishi tufayli ma'lum bir mahsulotning xayoliy mashhurligi ko'rinishi yaratiladi.

Keyinchalik, "Mualliflar" hisobotidan foydalanib, monitoring mavzusi bo'yicha — nashr etilgan xabarlar soni bo'yicha eng faol mualliflar aniqlandi - va ularning postlarining kontent tahlili o'tkazildi. Buning yordamida o'chiriladigan mavzularga aloqador bo'lmagan, ammo ahamiyatli bo'lmagan boshqa xabarlar segmenti aniqlandi. Ushbu xabarlarda: "Qoldiqlarni olib ketaman", "Ochiq paketni qidiryapman" va boshqalar kabi so'zlar mavjud edi. Bunday xabarlarning mavjudligi Qozog'istonda bozorning tasvirini ham buzishi mumkin. Bunga yo'l qo'ymaslik uchun muallif mavzudan olib tashlandi va uning xabarlari - ham arxivdan va ham avtomatik ravishda real vaqt rejimida axlat qutisiga ko'chirildi.

Shunga o'xshash ravishda, hamjamiyatlarda va boshqa ochiq sahifalarda almashish va sotishga qaratilgan xabarlar mavzusi tozalandi. Buning uchun "Hamjamiyatlar" hisobotida ko'rsatilgan kalit so'zlar asosida qidiruvdan foydalanildi.

Teglash tizimi ishlab chiqildi

Monitoring natijalarini keyingi talqin qilish uchun xabarlar uchun teglar tizimi ishlab chiqildi.

Teglar — ixtiyoriy matn teglari boʻlib, ularni toifalash va filtrlash uchun xabarlarga qoʻshish mumkin.

Birinchi darajada teglar uchta katta guruhga bo'lingan:

  • brendlar bo'yicha,
  • mahsulot toifalari bo'yicha,
  • xususiyatlar bo'yicha.

Kalit so'zlarga (avtoteglar) asoslangan avtomatlashtirish brendlar bo'yicha teglashni optimallashtirish imkonini berdi. Qolgan teglar turlari xabarlar mazmunini tahlil qilgandan keyin tayinlangan.

Xususiyatlarni batafsil tahlil qilish uchun quyidagi teglar aniqlandi:

  • sifat,
  • narx,
  • tavsiya,
  • qo'llash usuli,
  • tijorat,
  • material xarajati,
  • tarkib.

Olingan ma'lumotlar tahlil qilindik

Loyiha jamoasi Brand Analytics yordamida olingan miqdoriy va sifat ko‘rsatkichlarini tahlil qildi. Tahlil qilish uchun shu jumladan tizimning avtomatik hisobotlari ham ishlatildi.

Share of Voice

Umuman toifadagi raqobatchilar muhokamasidagi brendning ulushini baholash uchun ikkala mavzu bo‘yicha tahliliy hisobotlar excel ga eksport qilindi, nashrlarning to‘liq dubllari olib tashlandi va brend teglari bo‘lgan xabarlar hisoblab chiqildi.

Natijada, mijozning brendi Qozog'istonda eslatilish bo'yicha ikkinchi o'rinda ekanligi ma'lum bo'ldi. Biroq, bu ko’rsatkich segment yetakchisidan deyarli 2& baravar past bo'lib chiqdi. Bu hududda brend muhokamalarini rivojlantirish uchun katta potensial mavjudligini anglatardi.

Обсуждение брендов

Mavsumiy talab

Oylar bo'yicha xabarlar soni mahsulotga mavsumiy talabni aks ettiradi.

Asosiy avj nuqtasi (aprel — iyul) sanoatning mavsumiyligiga va izolyatsion materiallar bilan ishlash davriga to'g'ri keladi. Bu davrda tovarlarni tanlash va ulardan foydalanish bo'yicha ko'plab nativ muhokamalar bo'lgan.

Yil boshidagi (yanvar-fevral) ko'tarilishlar ushbu davr uchun xabarlarning qo'shimcha kontent tahlilini talab qildi. Ma'lum bo'lishicha, qishki mahsulot va brendlar eslatilganligi asosan mahalliy sotuvchilarning faoliyati bilan bog'liq bo'lib, ular bu davrda tovarlarni aksiyalari va sotishlarini o'tkazganlar.

Частотность упоминаний

Manbalar

Qaysi platformalar maqsadli auditoriya bilan kommunikatsiya qilish uchun eng mos ekanligini tushunish uchun turlari bo'yicha manbalar va ma'lum saytlardan olingan ma'lumotlar tahlil qilindi.

Mijoz mahsulotlari haqida eng ko'p eslatishlar "mulohazalar" turiga ega saytlarda joylashtirilgan. Bular asosan Qozogʻistondagi eng yirik marketpleyslar - kaspi.kz portalidagi xabarlar boʻlib, uyerda foydalanuvchilar oʻz mulohazalarini qoldirishlari mumkin.

Shuningdek, ijtimoiy tarmoqlar ham juda mashhur. Ular orasida eng ko'p nashrlar VKontakte va Instagramda. Bundan tashqari, xabarlar soni bo'yicha YouTube va TikTok muhim ulushga ega.

Источники упоминаний

Tonallik

Kommunikatsiyalardagi asosiy ko'rsatkichlardan biri — ijobiy xabarlar ulushi. Eslatishlarning ijobiy tonalligi potensial xaridorning Internetda ma'lumot qidirganda brendga yaxshi munosabatda bo'lishining garovidir, bu esa ma'lum bir ishlab chiqaruvchidan mahsulotni tanlash bo'yicha qaror qabul qilish jarayonini tezlashtiradi.

Kategoriya bo'yicha benchmarkni aniqlash va samaradorlikni yanada obyektivliroq baholash uchun raqobatdosh brendlarning har biri uchun tonallik nisbati tahlil qilindi, o'rtacha qiymat olindi va mijozning brendi qaysi o'rinni egallashini o'rganildi.

Benchmarkni shakllantirishdan oldin qo'shimcha ravishda avtomatik ravishda aniqlangan xabar tonalligini qo'lda tekshirish amalga oshirildi.

Kategoriyada pozitiv ulush bo'yicha o'rtacha ko'rsatkich 13% ni tashkil etdi, brend esa 34% dan ortiq ijobiy ulushga ega bo'lib, bu butun toifadagi eng yuqori ko'rsatkichdir.

Tonallik ulushi

Бенчмарк
Бренд клиента

Shuningdek, mijozning brendi Sadoqat indeksi bo’yicha ham yetakchi edi: 34 raqobatchilar orasida o'rtacha ko'rsatkich - 4.9 bo’lganda.

Sadoqat indeksi — ijobiy xabarlarning salbiy xabarlarga nisbati.

Лояльность

Mahsulot

Teglar tadqiqoti mahsulot bo'limida eng ko'p muhokama qilinadigan mavzularni aniqlash imkonini berdi. Misol uchun, mahsulotning eng mashhur toifasi issiqlik izolyatsiyalash materiallari bo'lib, ularga mahsulot eslatishlarining 88% bag’ishlangan. Biroq, Qozog'istonda ovoz o'tkazmaydigan materiallar haqida kam gapirilgan.

Tonallik va teg bo'yicha filtrlash yordamida o'tkazilgan xususiyat bo'yicha tahlil shuni ko'rsatdiki, foydalanuvchilar mijozning issiqlik izolyatsiyasi materiallari haqida narx-sifat nisbati bo'yicha eng ijobiy fikrlarni bildirishgan.

Auditoriya

Auditoriya Brend eslatilgan barcha xabarlar auditoriyasi 4 378 261 kishini tashkil etdi. Shu bilan birga, xabarlarga nisbatan foydalanuvchilarning jalb etilganligi har bir post uchun jami 8 ta harakatni tashkil etdi. Olingan ma'lumotlarga asoslanib, sotuvchilar va distribyutorlar bilan ijtimoiy tarmoqlarda qo'shma faollashtirishni boshlash to'g'risida qaror qabul qilindi.

Geografiya

Brand Analytics "Geografiya" avtomatik hisobotidagi ma'lumotlarni mamlakat va shahar darajasida tahlil qilish mumkin.

Natijada, shaharlar bo'yicha tadqiqotlar va keyingi xabarlarning mazmunini tahlil qilish muhokama reytingini shakllantirish va maqsadli auditoriya segmentlarini aniqlash imkonini berdi:

  • Olmaota (asosan qurilish jamoalarining neytral brendlari eslatib o'tilgan postlari);
  • Aqto'be (asosan qurilish gipermarketlari hamjamoyatlaridagi neytral postlar);
  • Ostona (ko'pincha qurilish guruhlari tomonidan reklama postlaridagi eslatishlar).

Ushbu ma'lumotlar ma'lum hududlarda marketing kampaniyalarini yangilash imkonini berdi.

Natija

Keng qamrovli audit natijasida izolyatsion materiallar ishlab chiqaruvchisi biznesni rivojlantirish uchun muhim bo'lgan savollarga javob oldi:

  • mijozning mahsulotlari va ularning raqobatchilari haqida nima deyishadi;
  • brendning maqsadli auditoriyasi qaysi maydonlarda joylashgan;
  • maqsadli auditoriya o'zini qanday tutadi;
  • maqsadli auditoriya nimaga asoslanib qaror qabul qiladi;
  • brend va raqobatchilar muhokamaralarning qancha qismini egallaydi.

Olingan ma'lumotlar Qozog'istonda brendning digital-mavjudligini rivojlantirish strategiyasini takomillashtirishga imkon berdi.

Misol uchun, YouTube va TikTok dagi digital-miks joylashuvlarini kiritish, ular ilgari kompaniya tomonidan ishlatilmagan, ammo mos ravishda 8% va 4% nativ eslatishlarni keltirgan.

Mijoz uchun hadudda digital-strategiyani rejalashtirish muhim edi va ijtimoiy tarmoqlarda raqobatchilar qanchalik faol ekanligini tushunmasdan buni qilishning imkoni yo’q edi. O’tkazilgan tahlil maydonlar va ularning maqsadli auditoriyalari haqida muhim insaytlarni ochib berdi.

Mahsulot bilan bog'liq global muammolar aniqlanmadi, ammo Qozog'istonda ushbu segmentda yetakchilikni boshqa brend katta farq bilan egallab turibdi, bu brend yo'nalishni rivojlantirish uchun nishon va benchmark bo'ldi.

alt
Anna Stadolnik-Boguminskaya
RQ agency ORM rahbari

Brend tahlilini amalda sinab ko‘ring!

Tizimni sinab ko'rish uchun shaklni to'ldiring.

Qanday bo'ladi?

  • bizning maslahatchi tahlilchilarimiz siz bilan bog'lanib, biznes vazifalaringizni aniqlashadi,
  • maqsad va vazifalaringizni hisobga olgan holda tizimni sozlashadi,
  • tizimning namoyishini o'tkazishadi,
  • 7 kunga sinov tariqasida kirib foydalanish imkoniyatini berishadi va har qanday savollarga javob berish uchun aloqada bo'lishadi

Ko’rib chiqish uchun bepul kirish